Branding, websites en marketing Adviesgesprek aanvragen

Project

Verpak je wereld met plezier met Packaging Materials

Klant

Packaging Materials

Website

In productie

Jouw betrouwbare partner voor verpakkingsmaterialen

Packaging Materials is een nieuwe verpakkingsmaterialen leverancier die alles net even anders gaat doen. De insteek is om plezier te brengen in verpakking, met een glimlach en een knipoog.


De opdracht

Packaging Materials is een nieuw bedrijf, dat de verpakkingswereld wilt veranderen. Het kan leuker en met een knipoog. Aan ons de taak om dit neer te zetten. We moesten de branding vanaf de grond opbouwen, er was alleen een naam. Vervolgens moest dit doorvertaald worden naar een grote en schaalbare webshop.

Start

Na meerdere sessies hebben we achterhaald wat de hogere doelen en diepere waarden zijn van de mensen achter de startup. Daarnaast is er uitgebreid marktonderzoek geweest en zijn de kansen bekeken. Na dit traject zijn we aan de slag gegaan met een uitgebreid concept van de branding.

Branding

Een unieke positie in de markt

Het moest anders zijn dan de concurrenten. Waar de verpakkingswereld overvol en saai kan ogen, wilt Packaging Materials een gat slaan. Door hun dienstverlening en producten om te zetten naar iets leuks. Fun, energie, persoonlijk en efficiënt zijn belangrijke kernwaarden die de branding moet ademen. Daarom zijn er onder andere keuzes gemaakt zoals de smiley en de knalgele kleur.

Geel

HEX: #EEFF00

RGB: 238, 255, 0

CMYK: 7, 0, 100, 0

Donkeraqua

HEX: #001F23

RGB: 0, 31, 35

CMYK: 100, 11, 0, 86

Lichtgrijs

HEX: #F2F2F2

RGB: 242, 242, 242

CMYK: 0, 0, 0, 5

Headings

Roboto Condensed Bold

Body tekst

Roboto Regular

Concepten

Ideeën omzetten tot visuele concepten

Webshop realisatie

Nadat de branding definitief was geworden, zijn we begonnen aan de ontwikkeling van de webshop. Op basis van het merkboek zijn we begonnen met de designfase.

Het aanbod van de webshop werkt met parent-child relaties. Dit betekent dat er categorieën onder categorieën gehangen kunnen worden, zo diep als nodig. Aan de voorkant kunnen gebruikers eenvoudig naar de specifieke categorie navigeren waar zij naar op zoek zijn.

Per categorie kan een eigen filtersysteem geconfigureerd worden via het CMS. Zo kunnen de filters aan de voorkant precies aansluiten op de productgroep.

Met behulp van A/B testing hebben we het proces door de webshop heen geoptimaliseerd. Van een visueel mega menu, tot aan de multi-step checkout.

Elk detail telt om de conversieratio te maximaliseren.

Resultaat

We bouwden vanuit het niets een merk met een webshop dat staat als een huis en klaar is om in de verpakkingsmarkt te groeien tot marktleider. De webshop trekt sinds de recente soft-launch meerdere partners aan en groeit met de dag.

Fleur des Fleurs Volgende project

Fleur des Fleurs