Branding, websites en marketing Adviesgesprek aanvragen

SEA

Zoekmachine adverteren

Bereik snel een toppositie in de zoekresultaten door te adverteren op zoekmachines en trek direct meer bezoekers naar je website.

Vrijblijvend sparren over de mogelijkheden?

In het kort

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising, verwijst naar het plaatsen van betaalde advertenties op zoekmachines. De belangrijkste zoekmachines waarop geadverteerd wordt zijn Google, Microsoft Bing en Yahoo. SEA heeft hetzelfde doel als SEO: meer bezoekers naar je website trekken. In tegenstelling tot SEO, waarbij het vaak enige tijd duurt om organisch hoog te scoren, zorgt SEA ervoor dat je website snel bovenaan verschijnt bij relevante zoekwoorden. Hierdoor bereik je sneller een hoge positie in de zoekresultaten van Google met minder moeite en tijd.

Waarom SEA?

Met SEA (Search Engine Advertising) profiteer je van directe zichtbaarheid door je merk onmiddellijk bovenaan de zoekresultaten te plaatsen. In tegenstelling tot organische zoekresultaten, die tijd vergen om te groeien, zorgt SEA ervoor dat je advertentie snel opvalt bij gebruikers die actief zoeken naar relevante zoekwoorden. Dit betekent dat je op het juiste moment zichtbaar bent voor potentiële klanten die precies op zoek zijn naar wat jij aanbiedt. Bovendien biedt SEA de mogelijkheid om je advertenties gericht te tonen aan specifieke doelgroepen op basis van demografie, interesses en zoekgedrag. Door je campagnes te verfijnen en te richten op degenen die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn, maximaliseer je de effectiviteit en efficiëntie van je marketinginspanningen.

Onze SEA werkwijze

1. Nulmeting

Onze SEA aanpak begint met een nulmeting, waarbij we de huidige situatie onderzoeken en kijken naar de potentiële kansen. 

2. Doelen samenstellen

In samenwerking met de klant stellen we, op basis van de eerdere analyse, realistische doelen op.

3. Account inrichten & campagnes opzetten

Of het nu gaat om een search, display, shopping of Performance Max campagne, wij zorgen ervoor dat je marketingbudget optimaal wordt ingezet.

4. Beheren en optimaliseren

We meten en beheren je campagnes continu, sturen bij waar nodig en bespreken de voortgang tijdens maandelijkse meetings. Zo worden je campagnes steeds beter.

SEA advertentietypen

Op welke manier kan je SEA inzetten?

Er zijn verschillende manieren om SEA in te zetten. Of je nu je merkbekendheid wilt vergroten, gerichte leads wilt genereren, of je verkoop wilt verhogen, SEA biedt diverse opties om je doelen te bereiken.

Search advertenties

Op het moment dat je iets googelt, zie je vaak eerst de advertenties. Dit zijn de search advertenties. Een handige manier van adverteren om meteen bovenaan te staan bij je relevante zoekwoorden.

Display advertenties

Een goede manier om overal op het internet zichtbaar te zijn, is via display advertenties. Met display trek je meteen de aandacht door middel van visuele advertentie die bovenaan, onderaan of aan de zijkant van verschillende soorten websites of apps kan worden weergegeven.

Shopping advertenties

Verkoop je producten? Dan zijn shopping advertenties essentieel voor het verhogen van conversies. Dit is een snelle manier om je producten te promoten en te verkopen.

Performance Max advertenties

Wil je je advertentiebudget optimaal benutten? Performance Max-campagnes bieden de oplossing door automatisch je advertenties over alle Google-kanalen te verspreiden. Dit zorgt ervoor dat je producten breed worden gepromoot en je website een boost krijgt.

 

Neem contact op met onze SEA specialist

Job Delsman

Creative Lead

Klaar om te groeien?

Vul onderstaand contactformulier in en je hoort binnen één werkdag van ons!

"*" geeft vereiste velden aan

Maandelijks beschikbaar marketingbudget
Geïnteresseerd in
E-mailmarketing Volgende expertise

E-mailmarketing