Branding

We houden ons dagelijks bezig met het vormgeven en de branding van bijzondere merken. Allemaal met één doel: online groeien. Dat kan meer verkopen inhouden, maar ook meer aandacht trekken bij je doelgroep. Om jouw merkidentiteit te bepalen en hier een aansluitende branding voor te ontwikkelen, hebben wij zo onze methodes. Dit is de basis voor een digitale strategie die effectief is.

Onze aanpak Contact
Branding medewerker

Merkidentiteit bepalen

Om tot een uniek en onderscheidende branding te komen beginnen we met een gedegen (markt)onderzoek. Daarnaast sparren we hierover tijdens verschillende brainstormsessies en nemen we interviews af bij het personeel van de organisatie. Het personeel maakt namelijk de organisatie vinden wij. Als we de merkidentiteit hebben bepaald, kunnen we verder in het proces van branding.

Merkidentiteit bepalen

Merk karakteriseren

Als we de merkidentiteit hebben bepaald, gaan we het merk karakteriseren. Waarom we een merk karakteriseren? Mensen nemen beslissingen op emoties. Iedereen brengt een boodschap op een andere manier over. Door het merk te karakteriseren is het duidelijk hoe de organisatie zich wil profileren, zowel intern als extern. We doen dit o.a. aan de hand van de 12 Archetypen van meneer Jung.

Mediabirds Carl Jung

Een pakkende (re)branding

De branding van een organisatie is de basis van het online succes. We zorgen dat jouw merkidentiteit wordt vertaald naar een aansluitende huisstijl. Zo houden we rekening met de psychologie achter verschillende kleuren, de vormentaal en lijnen. Uiteindelijk leveren we naast een uniek logo en icoon een complete huisstijl op waarmee we optimaal kunnen beginnen aan de volgende fase: het user experience design.

rebranding

Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen doen?