Branding, websites en marketing

Werken-bij websites

Werken-bij websites

Mediabirds is gespecialiseerd in recruitment marketing.

Als recruitmentbureau heb je vast ervaren dat je per branche een andere soort doelgroep aanspreekt. Dit betekent dat verschillende benaderingen nodig zijn om elk van hen te bereiken. Een handige aanpak is het gebruik van werken-bij sites naast je eigen hoofdsite. Maar het onderhouden van al deze websites kan tijdrovend zijn. Gelukkig kunnen slimme digitale oplossingen deze aanpak efficiënter en gemakkelijker maken. Onder andere maken wij gebruik van een koppeling met een ATS-systemen en richten we de websites in als een multi-site. Beide hebben hun eigen voordelen, en samen versterken ze elkaar. Dit leidt tot een verbeterd wervingsproces voor jouw recruitment.

Voordelen voor jouw recruitment bij het gebruik van een multi-site

Centrale beheerplek

Met een multi-site worden alle websites vanuit één systeem onderhouden. Dit betekent dat core-updates, plugin-updates en API-koppelingen slechts op één plek hoeven te worden doorgevoerd. Ook wordt er vanuit de centrale plek toegang verleend aan de verschillende afdelingen. Zo heeft de HR afdeling alleen toegang tot een werken-bij websites en marketing heeft alleen toegang de hoofdsite.

Scheiding van klantreis en kandidatenreis

Een multi-site zorgt ervoor dat de customer journey en de candidate journey gescheiden worden. De hoofdsite richt zich op de customer journey, waar leads gegenereerd worden. De werken-bij website richt zich op de candidate journey van specifieke doelgroepen, zoals zorgverleners of bouwvakkers. Met een multi-site kunnen verschillende doelgroepen apart worden benaderd. Het maakt ook nauwkeurige tracking en analyse van de candidate journey mogelijk, wat betrouwbare data oplevert voor een effectievere doelgroepbenadering.

Voordelen voor jouw recruitment bij het gebruik van een ATS-systeem

Minder administratieve taken

Met de koppeling van een ATS-systeem verlopen processen geautomatiseerd, zoals automatische vacaturepublicatie op de website en het automatisch inschieten van sollicitanten in het systeem. Dit bespaart tijd en stelt recruiters in staat zich meer te richten op het contact met kandidaten.

Gebruiksvriendelijk voor de klant

Een goed gekoppelde ATS-systeem zorgt voor een optimale sollicitatie-ervaring voor de sollicitant. Via job alerts krijgen ze automatische berichten en ontvangen ze relevante vacatures op basis van hun voorkeuren. Op deze manier wordt ingespeeld op de wensen van de sollicitant, wat de kans vergroot op een snellere match.

Automatische gegevensverzameling

Door de software kunnen talentpools en lijsten moeiteloos worden samengesteld op basis van labels of sleutelwoorden, waardoor het wervingsproces nog efficiënter verloopt. Bovendien biedt de verzameling van alle gegevens inzicht in de wensen van de sollicitant, waardoor je steeds beter kunt inspelen op deze behoeften en je recruitment verder kunt optimaliseren.

Met onze digitale oplossingen tillen we jouw recruitmentproces naar een hoger niveau. Door de combinatie van een koppeling met een ATS-systeem en het gebruik van multi-sites zorgen we ervoor dat jouw website de ideale verbinding vormt tussen werkgevers en werknemers. Het werven van kandidaten wordt daardoor niet alleen gebruiksvriendelijker en efficiënter, maar ook het vinden van de juiste baan wordt voor kandidaten gemakkelijker gemaakt.