Een van de meest gebruikte CRM-systemen van het moment: HubSpot. Je hebt er vast weleens van gehoord. Het uitgebreide CRM dat een van de marktleiders is biedt tal van mogelijkheden om jouw klantdata te beheren. Ben jij met je organisatie aan het oriënteren naar CRM-systemen of gewoon benieuwd hoe je marketing automation kan inzetten synchroon met je website? Dan is dit artikel de moeite waard om te lezen.
Waarom HubSpot?
Als organisatie ben je altijd op zoek naar software die de marketing- en verkoopinspanningen kan ondersteunen. En het liefst alles onder één dak. Tegenwoordig zijn er duizenden (online) marketingtools; de een nog uitgebreider dan de ander. HubSpot is een van de grotere spelers in dit veld en verbindt alle afdelingen van je organisatie in één platform. Er zijn veel redenen om te kiezen voor HubSpot, maar we hebben de grootste voordelen voor je op een rijtje gezet:
Onderbouwde beslissingen nemen op basis van klantdata
Dit is misschien gelijk ook wel de beste reden om te investeren in HubSpot. Het CRM-systeem biedt je de mogelijkheid om gebruikers op je digitale platform(s) te identificeren samen met hun activiteiten. Aan de hand van klant-ID’s en IP-adressen verzamelt HubSpot informatie over je leads, prospects en klanten. Deze informatie wordt in overzichtelijke dashboards en rapporten laten zien en geven je een zogenaamd 360 graden klantbeeld. Hierin staat de klant altijd en overal centraal.
Vervolgens ben je met deze data in staat om het juiste bericht op het juiste moment bij de juiste persoon af te leveren. Op deze manier hebben je leads, prospects en klanten een optimale gepersonaliseerde ervaring.

Geoptimaliseerd voor het MKB
Twee vragen die we veel krijgen zijn wat het kost en of het met de organisatie mee kan groeien. HubSpot is zeker niet de goedkoopste software op de markt, maar groeit wel mee met jouw organisatie. Kleine en middelgrote ondernemingen betalen dus minder dan grote organisaties, terwijl ze toegang krijgen tot dezelfde functies.
Voor bepaalde tools – zoals het CRM – betaal je in het begin helemaal niks, terwijl andere onderdelen een relatief grote hap uit je budget kunnen nemen. De exacte kosten hangen ook af van het aantal gebruikers en het aantal contacten binnen je CRM.
Voorloper in lead management
Met het HubSpot CRM heb je één centrale omgeving van waaruit je alle klantactiviteiten ontplooit. De verschillende Hubs (bijvoorbeeld Marketing en Sales) werken naadloos samen in een overzichtelijke interface. Wanneer je HubSpot laat samenwerken met bijvoorbeeld je WordPress maatwerk website, dan worden al je contactpunten automatisch in HubSpot ingeschoten. Bijvoorbeeld als iemand een contactformulier invult, maar denk ook aan de afspraakmodule en chatbot van HubSpot. Vervolgens kan je hier bijvoorbeeld geautomatiseerde emailcampagnes op afstemmen om meer omzet te genereren.

Op zoek naar een partner voor de implementatie van HubSpot in jouw organisatie?
Heb je hulp nodig bij de implementatie van HubSpot binnen jouw organisatie? Of ben je op zoek naar een partij om eens te sparren over de mogelijkheden? Als full-service webbureau weten we alles over HubSpot en hoe dit het beste kan samenwerken met jouw website of webapplicatie. We plannen graag een kennismaking!