Bij Mediabirds kijken we graag hoe we de digitale dienstverlening van jouw organisatie efficiënter kunnen inrichten. Zo dragen de diensten die je aanbiedt beter bij aan de visie en strategische doelstellingen van de organisatie. We ontwikkelen een digitale strategie voor jouw organisatie om in te spelen op de kansen in een constant bewegende (online) wereld.
Hoe investeer je doelgericht in je digitale kanalen?
Een goede digitale strategie begint bij de definiëring van de (digitale) doelstellingen van de organisatie. We kijken waar de organisatie nu staat en waar we naartoe gaan werken. Vervolgens analyseren we de markt en brengen we de kansen en bedreigingen in kaart. Uiteindelijk hebben we als doel om meer conversie te genereren of meer gebruiksgemak (UX) te ontwikkelen.
Wie is je doelgroep?
Allereerst brengen we je klanten en doelgroep in kaart en kijken we wat hun behoeften zijn. Dit doen we door zorgvuldig buyer persona’s op te stellen. Deze persona’s vormen de basis van de digitale strategie. We gebruiken hiervoor bestaande data uit de kernsystemen van je organisatie.
Customer journey mapping
We brengen gedetailleerd de customer journey in kaart om zo een beter beeld te krijgen wat de ideale inzet van digitale kanalen en middelen zijn. Denk hierbij onder andere aan affiliatie kanalen, linkbuilding, responsive ontsluiting data en informatiekoppelingen. Vervolgens gaan we op zoek naar de touchpoints tussen de organisatie en doelgroep, om hier vervolgens op in te spelen en deze contactmomenten te optimaliseren.
User Experience Design van je digitale kanalen
Onze UX-specialisten gaan aan de slag om de gebruikerservaring (user experience) te optimaliseren. Dit doen we door ons te verdiepen in het merk, de klant en het op te lossen probleem. We zorgen uiteindelijk dat de website organisch beter vindbaar is en dat er meer conversies worden gegenereerd.