Dagelijks zijn onze UX-specialisten bezig met het optimaliseren van de gebruikerservaring. Hierbij speelt onderzoek een grote rol, want alleen door diepgaande interesse in het merk, de klant, het op te lossen probleem en de gebruiker is het mogelijk om duurzame verbeteringen te realiseren.
Wat is een UX-design?
UX is een proces waarbij we definiëren, analyseren en onderzoeken, ontwerpen, implementeren, evalueren en optimaliseren. In werkelijkheid is UX een (leer)proces en geen eindresultaat. Bij Mediabirds weten we precies hoe we dit voor jouw organisatie kunnen bepalen.
Wij geloven dat teamwork een belangrijk aspect van UX is. We komen daarom tot verbluffende resultaten door nauw samen te werken met onze developers, designers, marketingexperts, copywriters en projectmanagers.
Hoe wij UX inzetten
We starten met het definiëren van het project, waarbij we onderzoek doen en verschillende analyses opmaken. Op basis hiervan maken we een design, wat wordt vervolgd met de implementatie van het design, evaluatie en optimalisatie. Na lancering van de website of webapplicatie monitoren en onderzoeken onze UX-specialisten of de doelstellingen worden gerealiseerd en of de user experience daadwerkelijk wordt verbeterd. Dit doen we onder andere aan de hand van A/B-testen.
Voordelen van een UX-design
Een design dat aan de hand van UX is ontworpen, heeft vele voordelen. UX verhoogt bijvoorbeeld de kans op conversie, zorgt voor efficiëntie en betere organische vindbaarheid (SEO) en verbetert de klanttevredenheid. Het is natuurlijk ook van meerwaarde om te weten met welk doel je de website ontwikkelt, voor wie je deze ontwikkelt en wat je doelgroep nodig heeft.