Om de prestaties van je website te verbeteren zijn er verschillende mogelijkheden wat betref organische zoekmachineoptimalisatie. Afhankelijk van je doelstelling maken we een plan om jouw website bovenaan de zoekresultaten te krijgen. Zo beginnen we bijna altijd bij het kijken naar de techniek van de website. Ook kijken we naar de teksten, gebruikerservaring en linkbuilding.
Technische optimalisatie
Zit de website van jouw organisatie wel goed in elkaar? Je kan namelijk nog zo je best doen om hoog te scoren in de zoekmachines, maar als de website niet goed in elkaar zit, dan blijven bezoekers weg. Het is belangrijk om te kijken de gebruikerservaring (UX/UI). Zo zorgt een optimale gebruikerservaring voor meer time-on-page en een lage bounce rate (percentage dat niet verder dan de homepagina kijkt). Dit zorgt er uiteindelijk ook voor dat je beter in de zoekmachines scoort.
Zoekwoordenonderzoek en teksten opnieuw schrijven
Een van de grootste ranking factoren van Google zijn de teksten. Zo zijn er heel veel mogelijke redenen waarom jouw teksten niet presteren zoals je in gedachte hebt. Maak je bijvoorbeeld wel gebruik van de verschillende headings en komen je keywords terug in de meta-beschrijving? En wat dacht je van het ontbreken van intern en extern linken? Ook kan het zo zijn dat je hier helemaal niet diep genoeg in bent gedoken als organisatie.
Om zeker te zijn dat we met de teksten op de juiste zoektermen focussen doen we dit onderzoek opnieuw. We kijken onder andere naar zoekvolumes, keyword difficulty percentages en concurrentie op veel mogelijke manieren.