Psychologie in branding
Bij branding is het belangrijk om veel aspecten van het menselijke brein mee te nemen. Om een sterke merkidentiteit neer te zetten is het namelijk belangrijk dat je een goede indruk maakt als bedrijf. Of je als bedrijf opvalt, wordt onthouden of als positief wordt ervaren, het wordt allemaal bepaalt door je hersenen. Vandaar dat onze unieke aanpak als is gefundeerd op psychologische kennis en modellen. Op deze manier kunnen we op een diepgaand niveau jouw bedrijf het beste neerzetten. Maar hoe pakken we dat in de praktijk aan?
Organisatie
Omdat we onze klanten graag goed willen leren kennen, beginnen we met de organisatie. We vinden het belangrijk dat we goed in kaart hebben wat de waarden en visies zijn van een bedrijf, voordat we beginnen met het opzetten van een merkidentiteit. Modellen die we hier onder andere voor gebruiken is het Belbin Team Inventory. Daarnaast leggen we interviews af met het personeel en de leidinggevenden om ook op die manier de organisatie te leren kennen.
Karakteriseren
Vaak hebben bedrijven zelf niet goed in beeld wat hun sterke unieke punten zijn en welke hoofdwaarden ze willen communiceren naar hun klanten. Vandaar dat we ons focussen op het karakteriseren van een bedrijf. Zo kunnen we doelgericht bepalen hoe een organisatie zich profileert. The Golden Circles by Sinek is een voorbeeld van hoe we eerst intern een overzicht maken. Vervolgens gebruiken we o.a de 12 Archetypes om ook een extern beeld te vormen.
Branding
Als bedrijf profileer je je natuurlijk richting anderen, voornamelijk je gewenste doelgroep. Daarom is het belangrijk dat je merkidentiteit niet alleen past bij het karakter van je bedrijf, maar dat het ook je doelgroep aanspreekt. Ook daarvoor gebruiken we psychologie en kijken we op die manier naar wat aantrekkelijk is en wat niet. Aan de hand van kleuren, vormen, taalgebruik en repetitie maken we een aantrekkelijk geheel van een bedrijf.
Kennismaking
Er is nog veel meer, maar deze grote lijnen geven een beeld van aspecten waar we rekening mee houden en hoe psychologie daarin een belangrijke rol speelt. Dus spreekt het jou aan en wil je graag met ons aan de slag? Of in ieder geval kennismaken om te ervaren of de klik er is? Bel ons op telefoonnummer 020 244 53 04, stuur ons een e-mail naar hello@mediabirds.nl of gebruik het online contactformulier. Dan nemen we snel contact met je op.