De 3 belangrijkste e-commerce ontwikkelingen

We zitten midden in het digitale tijdperk waar alles wat we willen slechts een klik van ons verwijderd is. Alles wordt op ons gemak aan onze deur geleverd. Voor je boodschappen, eten, kleren en gadgets hoef je in ieder geval de deur niet uit. De e-commerce-industrie blijft maar groeien. Er wordt nu voorspeld dat de omzet in deze sector zal oplopen tot 6,54 biljoen tegen het einde van 2023. Er is geen twijfel meer dat e-commerce zal verdwijnen. En dat ontwikkelt zich elke minuut van de dag!

Naar overzicht

Wat veel mensen niet begrijpen is dat een simpele website laten bouwen niet meer de manier is om je producten te verkopen vandaag de dag. Onderdeel zijn van een dynamische industrie, zoals die van de e-commerce is, vraagt om meerdere updates per dag waarbij je inspeelt op de laatste trends en ontwikkelingen. We hebben een aantal trends op een rijtje voor je gezet in deze blog. 

Voice search 

Sinds we in een wereld zijn geworden die gevuld is met elementen als Google Assistant, Alexa en Siri, is ons leven heel anders en in veel opzichten gemakkelijker geworden dan het vroeger was. Deze oplossingen maken een enorm verschil in ons leven doordat ze ons helpen met het inwisselen van “intypen” voor “uitspreken”. Toevallig is dit een van de meest besproken trends in de grote wereld van de e-commerce. Bovendien zorgt de voice search functie voor een betere klantervaring. Hierdoor zal je (in de toekomst) de voordelen mee pakken voor je ranking in Google (SEO). 

Marketingautomatisering 

Marketingautomatisering is tegenwoordig een essentieel hulpmiddel voor online bedrijven om hun omzet- en groeidoelstellingen te bereiken. Marketingautomatisering zorgt ervoor dat je marketingprocessen kan beheren en automatisch campagnes kan uitvoeren. Zodra je dit combineert met e-commerce krijg je het perfecte recept om de gebruikerservaring te optimaliseren. Ook kan je eenvoudig geautomatiseerd marketingcampagnes creëren die specifiek zijn afgestemd op jouw doelgroep. Zo kan je jouw publiek effectief bedienen. 

Vergis je niet in wat marketingautomatisering allemaal inhoudt. Het gaat veel verder dan automatische social media posts en het automatiseren van e-mailmarketing. Het heeft de stap gezet naar aangepaste landingspagina’s en toegankelijke winkelwagentjes om de klantervaring te optimaliseren (user experience design).  

Social payments 

Het leven is nog nooit zo gemakkelijk geweest online. Daar lijkt het in ieder geval op. Met de huidige online winkel ervaringen, was het hard nodig voor de retail om betaalopties een stuk te verbeteren. Sociale betaalopties (social payments) zijn hier de perfecte optie voor. Uiteraard allemaal om de gebruikerservaring te verbeteren. Bezoekers kunnen tegenwoordig uitchecken met behulp van hun social media platform(en). Denk bijvoorbeeld aan Facebook check-out, je Google-account of Apple Pay. 

Benieuwd welke opties er nog meer zijn voor het optimaliseren van de gebruikerservaring van jouw website of webshop? We nodigen je graag dan uit bij ons op kantoor in Amsterdam.